Fi fan, vilken dag.

Helt ärligt. Inte mycket har hänt idag men det känns som om jag varit upptagen hela tiden.

Jag vaknade, började sippa o sappa mellan olika grejer som behövdes fixas inför min assköna resa till Emil Carlson och Santa Barbara! :)

Vad är då dessa grejer undrar du? I ärlighetens namn, är de inte speciellt många grejer som behövdes göras. Men de saker som behövdes göras var fan dryga.

1. Ringa runt till olika föreningar som ska fixa internationellt körkort.
Detta låter som en relativt lätt grej eller hur? NEJ! Varför? För att när man försöker nå de personer man behöver nå så är antingen mobilen avstängd eller så svarar de inte på deras kontorsnummer. Så detta sysslade jag med i ca 1 timme, innan jag kom på att jag har en iPhone. Googla internationellt körkort och paff poom pow! så har du en pdf-fil med allt du behöver.
2. Fixa nåt test för att få Flight Approval till USA.
Nåt skumt frågeformulär med lite weirdo frågor om mig och min kriminalhistoria. Tänker inte citera någon av frågorna för jag orkar inte leta reda på sidan just nu. Men en av frågorna var ungefär "Har du någonsin blivit dömd för spionage? Eller var du under åren 1933-1944 aktiv på något sätt kopplat till nazityskland?".... 25-30 minuter tog detta.
3. Åka från Uppsala till Östhammar för att jobba.
Resturen tar ungefär 50 min och sen jobbade jag i 7 timmar. Så där försvann en stor del av min dag. Men som vanligt har jag fantastiskt kul på mitt jobb. Härliga kollegor. Dagens guld går till Sandra med håret som faktiskt fyller år. Eller fyllde då eftersom detta faktiskt skrivs efter 00.00. Så grattis till dig!

Nu är jag hemma i Uppsala igen och kollar på tv innan jag går o lägger mig. Imorgon är jag ledig igen... inte mycket cash denna vecka.

AnyWhoooooo! Nu är jag trött och imorgon ska jag faktiskt på innebandyträning. Ska bli fett kul. Mer om det imorgon!
God Natt!
Approved!
Godnattdrickat. Diabetesstyle!




/Hajkillen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Diabetestyle fuck yeah!!!

2010-09-23 @ 17:51:39
URL: http://diabetesmannen.blogg.se/
Postat av: lisenfisen

i believe att du inte behöver någonting, jag kör på mitt svenska körkort i texas utan problem

det ända som behövs är försäkring, om du hyr bil fixar de det fast i många stater går det inte att hyra om du är under 23 och om du ska köra någon annans bil vet jag inte hur du gör för många försäkringsbolag har åtminstone en min 3 mån policy

but i don't know about cali, lycka till!

2010-09-23 @ 21:11:59
URL: http://lfjell.blogg.se/
Postat av: Hon med håret

Tack för guldet Hajkillen! ;)

2010-09-24 @ 22:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0